Αθλητικα

winamp wmp real qt

ΤΑΚΗΣ ΚΩΣΤΟΓΙΑΝΝΗΣ: Η "δίψα" της ταχύτητας! (PHOTOS)

Σε αυτή την ηλικία, ήταν δεν ήταν 8-9 χρονών, άλλα παιδιά παίζουν με τα αυτοκινητάκια. Εκείνος πάλι, τα έβλεπε να τρέχουν. "Μικρέ πιες νερό, έχει πολλή ζέστη", του έλεγε ο θείος. "Δεν θέλω νερό, να μπω στην πίστα και να τρέξω θέλω", απαντούσε ο μικρός. Το arcadiasports.gr σάς παρουσιάζει τον νικητή της ανάβασης Δημητσάνας, Τάκη Κωστόγιαννη.

 

Στα 23 χρόνια του, είναι ο πιο νέος αγωνιζόμενος στην Αρκαδία. Αρα και ο πιο νέος νικητής. Ακόμη κι έτσι, όμως, ο Τάκης Κωστόγιαννης μεγάλωσε πια. Και έκανε πραγματικότητα εκείνο που "υποσχόταν" στο θείο του πριν μερικά χρόνια παρακολουθώντας αγώνες Δεξιοτεχνίας. Ετρεξε και μάλιστα με την ταχύτητα του... νερού, που τότε αρνιόταν. Σαν μια πορεία που ήταν για τον ίδιο προδιαγεγραμμένη. "Από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου", όπως είπε και ο ίδιος μιλώντας στο arcadiasports.gr, σε μια συνέντευξη, στην οποία περισσότερο τού ζητήσαμε να συστηθεί. 

Ο Αρκάς αυτοκινητιστής πριν λίγες ημέρες κέρδισε την πρώτη θέση στα 1600 της ΝΑΕ στην Ανάβαση Δημητσάνας - Ζυγοβιστίου. "Σε έναν αγώνα που γίνεται τα τελευταία 15 χρόνια υπό την αιγίδα του Δήμου. Και που είναι περισσότερο γιορτή. Σε υπέροχο κλίμα, άψογη φιλοξενία και εξαιρετική οργάνωση από τους διοργανωτές. Είχαμε πολύ καιρό να τρέξουμε και ήταν μια καλή ευκαιρία να μάθουμε το αυτοκίνητο, γιατί με τις αλλαγές και τις μετατροπές που κάναμε, θέλαμε να το δοκιμάσουμε", λέει ο ίδιος. Το αυτοκίνητο; "Είναι ένα Citroen Saxo, κατηγορία Α6, 1600 κυβικά". 

 

Για τον συγκεκριμένο αγώνα, ο μεγάλος στόχος ήταν: "Να τερματίσω. Είχα τρέξει άλλες τρεις φορές με το συγκεκριμένο αυτοκίνητο και δεν είχα τερματίσει λόγω διάφορων προβλημάτων". Και τελικά: "Ο αγώνας πήγε πολύ καλά για εμένα από το πρώτο σκέλος, το Σάββατο. Οι διαφορές ήταν μικρές, όμως, με τον Κανέλλο, τον πιστολέρο του βουνού όπως τον λένε, το φιλαράκι μου από την Καλαμάτα. Και τον Γιώργο Γιαννόπουλο, πολύ καλός φίλος επίσης, ο οποίος πήρε την τρίτη θέση. Οι δυο τους ανέβασαν τον πήχη του συναγωνισμού πολύ ψηλά". 

Ο Τάκης Κωστόγιαννης, προτού προχωρήσει την κουβέντα, θέλει να παρουσιάσει την ομάδα του στην κατασκευή του αυτοκινήτου: "Στα μέτρα ασφαλείας είναι ο Νίκος Γιαννόπουλος. Ο πρόεδρος της αγωνιστικής λέσχης Τρίπολης, χρόνια αγωνιζόμενος, ο άνθρωπος που κρατάει το ήθος στους αγώνες. Στο τεχνικό κομμάτι ο Σπύρος Βοργιάς. Στον κινητήρα, στο στήσιμο του αυτοκινήτου, σε όλα. Επίσης αγωνιζόμενος και με πολλές επιτυχίες. Και βέβαια, ο Τρύφωνας Χασάπης, ο άνθρωπος που βοηθάει σε όλα, ακόμα και στην ψυχολογική υποστήριξη. Αγωνιζόμενος, βέβαια και εκείνος. Είναι και οι τρεις δάσκαλοι, μαθαίνω πάρα πολλά μαζί τους". 

Πώς "καρφώθηκε" στο μυαλό του το αυτοκίνητο: "Το είχα μέσα μου από πολύ μικρή ηλικία. Για την ακρίβεια, από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου. Οταν έπαιζα με άλλα παιδάκια, μόλις άκουγα αυτοκίνητο ή μηχανή, έτρεχα να δω τι περνάει. Δεν ασχολιόμουν πολύ με τα άλλα αθλήματα. Μάλλον από τότε είχα αποφασίσει ότι θα τρέξω. Το έλεγα στον πατέρα μου όταν με πήγαινε σε αγώνες. Στα δέκα χρόνια μου οι δικοί μου μού πήραν καρτ". Ολα, λοιπόν, σε αυτή τη σχέση του με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό, γίνονταν με πολύ μεγάλη ταχύτητα, ακριβώς αυτό για το οποίο είχε γεννηθεί... 

 

Ο Τάκης συνεχίζει: "Στην αρχή ασχολήθηκα με μηχανάκια. Αλλά στη συνέχεια στράφηκα στα αυτοκίνητα. Το πρώτο μου ήταν ένα Peugeot 106 Rallye. Οι πρώτοι μου αγώνες ήταν σε πίστες με ατομική χρονομέτρηση, που είναι απαραίτητη για το αγωνιστικό δίπλωμα για το πανελλήνιο πρωτάθλημα. Με το Peugeot έτρεξα στην Καλαμάτα, στη Ζάκυνθο, στην Κόρινθο. Μετά έφτιαξα το Saxo από το 2014. Η πρώτη ανάβαση ήταν στον Αχλαδόκαμπο, μετά στη Δημητσάνα, στο Βόλο, δεν τερμάτισα σε καμία. Μέχρι τη φετινή. Επίσης, ήμουν τρεις φορές και συνοδηγός". Τι προτιμάει; "Είναι και τα δύο εμπειρίες. Για αυτό ήθελα να τα κάνω. Ο συνοδηγός είναι εξαιρετικά πολύτιμος για τον οδηγό". 

Στους οδηγούς των αναβάσεων η ερώτηση είναι κλασική. Ασφαλτος ή χώμα; Η απάντηση είναι εκείνη που κάνει τη διαφορά, διότι δείχνει τη φιλοσοφία του οδηγού: "Προτιμώ την άσφαλτο, γιατί έχει ταχύτητα. Πας με πολλά χιλιόμετρα. Το χώμα έχει άλλες ιδιαιτερότητες. Οπως το γλίστρημα που έχει θέαμα". 

Προφανώς, λοιπόν, υπάρχουν οδηγοί που τρέχουν για τον κόσμο, αλλά και εκείνοι που τρέχουν για τον εαυτό τους. Ο Κωστόγιαννης είναι μάλλον το δεύτερο. Φαίνεται και από το εξής: "Οταν τρέχω ο στόχος μου είναι να ξεπεράσω τους χρόνους μου. Ούτε οι θέσεις, ούτε τα Κύπελλα. Εμένα με ενδιαφέρει να ξεπερνάω τον εαυτό μου. Τα θέλω σε αυτό το άθλημα, είναι πολλά. Εγώ θέλω να αποκτήσω εμπειρίες, θέλω να το κάνω αυτό στη ζωή μου και όλα τα υπόλοιπα τα βλέπουμε". Αραγε, τι μπορεί να σκέφτεται όταν τρέχει με τέτοιες ταχύτητες; "Δεν θέλω να πω..." Πριν τρέξει; "Αδειάζω το μυαλό μου από τη στιγμή που φεύγω από το σπίτι. Σκέφτομαι μόνο τον αγώνα. Σε αυτό το άθλημα πρέπει να είσαι αφοσιωμένος, να το αγαπάς, να το κυνηγάς". 

Ο τρόπος οδήγησης, όχι μόνο για τους οδηγούς αγώνων, δείχνει μια ολόκληρη στάση ζωής. Ο Τάκης, λοιπόν, έχει διαλέξει τα δικά του πρότυπα: "Ο Γάλλος οδηγός, Ζεάν Ρανιότι, για τον τρόπο που στρίβει και προσφέρει θέαμα. Ο επίσης Γάλλος, Ζιλ Πανιζί, για την ταχύτητα και το ύφος που έχει μέσα στην καμπίνα. Οσο για την Formula 1, ξεχωρίζω τον Ράικονεν. Τον Iceman, όπως λένε, γιατί είναι ψυχρός". Αν τον αγχώνει κάτι δεν είναι ο κίνδυνος της ταχύτητας. Αλλά; "Το οικονομικό. Τα έξοδα είναι πάρα πολλά. Με αγχώνει μήπως το οικονομικό μού στερήσει πράγματα που θέλω να κάνω στο άθλημα. Αλλά όταν δένεσαι με τη ζώνη, τα ξεχνάς όλα". 

Κλείνοντας, ο Τάκης Κωστόγιαννης θέλει να ευχαριστήσει κάποιους ανθρώπους, οι οποίοι τον βοήθησαν και εξακολουθούν να είναι στο πλευρό του: "Την οικογένειά μου, με την ψυχολογική τους υποστήριξη και τα πιστεύω που έχουν σε εμένα. Τον αδερφό μου, τον Πάνο, που είναι 11 χρονών και με πήρε τηλέφωνο μετά την ανάβαση της Δημητσάνας από την κατασκήνωση και χοροπηδούσε μόλις τού είπα τα αποτελέσματα!

 

Τον θείο μου, τον Σωτήρη Ηλιόπουλο, που ήθελε τότε να μου δώσει νερό. Είναι και το αφεντικό μου στη δουλειά και μου έχει δώσει και τις γνώσεις του, αφού και ο ίδιος έχει αναδειχθεί στο άθλημα. Οι επιχειρήσεις του, "Ηλιόπουλος Mazda - Iveco - New Holland", με έχουν βοηθήσει πολύ και οικονομικά. Επίσης την εταιρία "Υγρά - Καύσιμα Χασάπης Group (Ασφάλεις – Μεταφορές – Υπηρεσίες Security), το "Μελάκι Δολιανών" των Γιώργου και Στέφανου Κολοστούμπη, τις "Εθνικές Μεταφορές Φλόκας, την "Ιαπωνική Αρκαδίας Κώστας Κολοβός" και τις "Επιγραφές Μεγκλής. Ασφαλώς, θα ήθελα να ευχαριστήσω και το arcadiasports.gr για την υποστήριξη και τη φιλοξενία του αυτές τις ώρες. Ενιωσα πολύ άνετα μαζί σας".

Σχόλια

Το Arcadia938.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμα μη δημοσίευσης υβριστικών, συκοφαντικών, ρατσιστικών σχολίων και διαφημίσεων, καθώς αντιβαίνουν στις διατάξεις την κείμενης νομοθεσίας. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά προσωπικές απόψεις αναγνωστών.