Διαφορα

Συμμετοχή 3ου ΓΕΛ Τρίπολης στο πρόγραμμα Erasmus+

Το  3ο Γενικό Λύκειο Τρίπολης εκπροσωπήθηκε από εννέα εκπαιδευτικούς σε επιμορφωτικό πρόγραμμα ERASMUS+ Κινητικότητας Προσωπικού Σχολικής Εκπαίδευσης (KA1) στη Φινλανδία και στην Εσθονία. 

"Στα πλαίσια υλοποίησης του εγκεκριμένου από το ΙΚΥ Σχεδίου Ευρωπαϊκού Επιμορφωτικού Προγράμματος ERASMUS+,  το 3ο Γενικό Λύκειο Τρίπολης πραγματοποίησε τις προγραμματισμένες Κινητικότητες εκπαιδευτικών του σχολείου μας. Το σχέδιο μας έχει ως τίτλο "Ενισχύουμε των μαθητών μας τη φιλοδοξία μέσα από κατάρτιση και φαντασία"  , έχει διάρκεια από το 2017-2019 και προέβλεπε τρεις κινητικότητες εννέα συνολικά εκπαιδευτικών στη Φινλανδία και στην Εσθονία. 

1η Κινητικότητα:

Οι τρεις εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν παρακολούθησαν επιμορφωτικό σεμινάριο επτά ημερών (τεσσάρων στο Ελσίνκι της Φινλανδίας και τριών στο Ταλίν της Εσθονίας) με θέμα «Βέλτιστες Πρακτικές για Συγκριτική Αξιολόγηση σε Σχολεία της Φινλανδίας και της Εσθονίας».

2η Κινητικότητα:

Οι τρεις εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν παρακολούθησαν επιμορφωτικό σεμινάριο επτά ημερών στο Ταλίν της Εσθονίας με θέμα «Ενσωμάτωση στη διδακτική διαδικασία Τεχνικών Παιγνιώδους Μάθησης ».

3η Κινητικότητα:

Οι τρεις εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν παρακολούθησαν επιμορφωτικό σεμινάριο επτά ημερών στο Ταλίν της Εσθονίας με θέμα «Πως θα γίνει το Σχολείο μας περισσότερο Ψηφιακό».

Η βασική θεματολογία του επιμορφωτικού προγράμματος περιλάμβανε την παρουσίαση των κύριων αξόνων λειτουργίας των εκπαιδευτικών συστημάτων στις δύο αυτές χώρες, οι οποίες σταθερά εμφανίζονται στις πρώτες θέσεις των διεθνών μετρήσεων. Ο υψηλός βαθμός αυτονομίας στη λειτουργία των σχολείων, η κουλτούρα εμπιστοσύνης και συνεργασίας μεταξύ των μετόχων του, η χαμηλή γραφειοκρατική εξάρτηση, η αυξημένη χρηματοδότηση των εκπαιδευτικών δομών (κτιριακών εγκαταστάσεων, τεχνολογικής υποδομής, γευμάτων και μεταφοράς μαθητών, απολαβών εκπαιδευτικών, υποστηρικτικών δομών), τα υψηλά προσόντα των εκπαιδευτικών, η ευρύτατη χρήση των ψηφιακών μέσων στη διδασκαλία και αξιολόγηση της επίδοσης, οι πολιτικές της συμπερίληψης, ο σεβασμός στην ηλικία των μαθητών, το πλήθος επιλογών στα μαθησιακά αντικείμενα, η ισότητα στις παρεχόμενες ευκαιρίες μάθησης αποτελούν βασικούς παράγοντες ερμηνείας της «επιτυχίας» των εκπαιδευτικών συστημάτων στη Φινλανδία και  στην Εσθονία.

Ενώ όμως η εμπιστοσύνη, η ευελιξία, η ελευθερία επιλογών, ακόμη και η απουσία αξιολόγησης προβάλλονται (από τους ίδιους τους δημιουργούς και λειτουργούς των συστημάτων αυτών) ως «κλειδιά» της επιτυχίας, φαίνεται πως απαιτείται στην πράξη υψηλός βαθμός ανοχής και αντοχής απέναντι σε πρακτικές ανταγωνισμού. Ωστόσο, ταυτόχρονα, εντυπωσιάζει -και συγκινεί στο βαθμό που είναι αληθινή- η προβαλλόμενη βασική αρχή της εκπαιδευτικής πολιτικής «οι πολιτικοί ακολουθούν τους δασκάλους». Μόνο που οι δάσκαλοι οφείλουν να αντιλαμβάνονται πού μπορούν οι ίδιοι να οδηγήσουν το σχολείο τους. Σε τέτοιου είδους κατανόηση συμβάλλει η γνωριμία με εκπαιδευτικά συστήματα άλλων χωρών. 

Οι εντυπώσεις που είχαμε από τα Σχολεία που επισκεφτήκαμε, οι διαπιστώσεις και οι συγκρίσεις με το δικό μας Εκπαιδευτικό Σύστημα, μας χρεώνουν ευχάριστα ώστε να λειτουργήσουμε ως πολλαπλασιαστές της γνώσης και εμπειριών που αποκτήσαμε τόσο στα παιδιά μας στην τάξη όσο και στους γονείς τους, στους συναδέλφους μας και στην ευρύτερη τοπική κοινωνία. Ήδη έχει αρχίσει ένας κύκλος από ενημερωτικές παρουσιάσεις και σχεδιάζουμε περισσότερες δράσεις για διάχυση και εφαρμογή καινούργιων πρακτικών που γνωρίσαμε. Εν αναμονή αυτών...

Περισσότερες πληροφορίες θα βρείτε στην ιστοσελίδα του σχολείου μας."

Εκ μέρους των Επιμορφωμένων Εκπαιδευτικών

Γιώργος Αγγελόπουλος ΠΕ86 Καθηγητής Πληροφορικής

Υπεύθυνος Επικοινωνίας Προγράμματος

 

Σχόλια

Το Arcadia938.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμα μη δημοσίευσης υβριστικών, συκοφαντικών, ρατσιστικών σχολίων και διαφημίσεων, καθώς αντιβαίνουν στις διατάξεις την κείμενης νομοθεσίας. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά προσωπικές απόψεις αναγνωστών.