Επικαιροτητα

O εφιάλτης της αεροπορικής βιομηχανίας

Σε καταιγίδα εξελίσσεται η αναταραχή στον κλάδο της εμπορικής αεροπορίας από την ακύρωση χιλιάδων πτήσεων της Ryanair, η οποία ανακοίνωσε την κατάργηση επιπλέον δρομολογίων έως τον Μάρτιο του 2018 εξαιτίας του προβλήματος που έχει προκύψει με τα προγράμματα των κυβερνητών των αεροσκαφών της.

 

Βαθύτερο το πρόβλημα

 

Το πρόβλημα όμως είναι βαθύτερο. Για τους ειδικούς της αεροπορικής βιομηχανίας, η κρίση της Ryanair είναι μέρος ενός τεράστιου προβλήματος σε όλον τον κλάδο. Η Ryanair μπορεί να είναι μια από τις πρώτες εταιρίες που αισθάνονται την πίεση στην Ευρώπη, αλλά υπάρχει μια παγκόσμια έλλειψη πιλότων εδώ και πολύ καιρό.

 

Η αεροπορική βιομηχανία απασχολεί σήμερα 500.000 πιλότους σε όλο τον κόσμο και σύμφωνα με τις προβλέψεις των ειδικών χρειάζεται άλλους 600.000 ακόμη τα επόμενα 20 χρόνια για να καλύψει τις συνταξιοδοτήσεις και την αύξηση κατά 6% του στόλου που θα επέλθει με τα επιπλέον 35.000 αεροσκάφη που εντάσσονται στην παγκόσμια αγορά. Οι ελλείψεις πιλότων έχουν ήδη χτυπήσει τις αμερικανικές αεροπορικές εταιρείες φέτος, ξεκινώντας από μικρές περιφερειακές και έχουν γίνει ορατές στην Ινδία και την Κίνα εδώ και λίγο καιρό. Η Ryanair είναι η πρώτη ευρωπαϊκή αεροπορική εταιρεία που θα πληγεί.

 

Η αεροπορική εταιρεία, ο μισθός, τα διάφορα οφέλη και οι προσωπικές προτιμήσεις του τρόπου ζωής είναι τα βασικά στοιχεία που καθορίζουν τις επιλογές των πιλότων για το πού θα δουλέψουν. Οι καιροί που οι πιλότοι δούλευαν για μια ζωή σε μια αεροπορική εταιρεία είναι παρελθόν. Όπως και οι εργαζόμενοι στις περισσότερες βιομηχανίες σήμερα, οι πιλότοι κάνουν έναν αγχωτικό αγώνα δρόμου για να καταφέρουν να βρουν στοιχειωδώς ανθρώπινες συνθήκες δουλειάς.

 

Οι αερομεταφορείς χαμηλού κόστους, όπως η Ryanair, κάνουν καλή δουλειά στην κατάρτιση νέων πιλότων στην πρώτη τους αεροπορική εργασία, εκπαιδεύοντάς τους πολύ περισσότερο από ό,τι οι περισσότερες άλλες αεροπορικές εταιρείες. Αλλά αυτή η δουλειά της Ryanair δεν τελειώνει ποτέ, καθώς πολλοί πιλότοι θα φύγουν μετά από τρία χρόνια - στο τέλος των αρχικών δεσμεύσεων των συμβολαίων τους - όταν θα έχουν αποκτήσει αρκετή εμπειρία. Οι πιλότοι τείνουν να μετακινούνται προς τις αεροπορικές εταιρείες που τους δίνουν καλύτερες αμοιβές ή συνθήκες εργασίας ή προσφέρουν ένα πιο ενδιαφέρον εργασιακό πεδίο, όπως πτήσεις μακρινών αποστάσεων. Καθώς η Ryanair επεκτείνεται, η ζήτηση για πιλότους αυξάνεται συνεχώς.

 

Οι αεροπορικές εταιρείες μπορούν να διαχειριστούν περιστασιακές ελλείψεις μέσω της τακτικής του "εμπάργκο διακοπών", όπου τα πληρώματα δεν επιτρέπεται να πάρουν τις άδειές τους σε μια συγκεκριμένη περίοδο. Αυτό οδηγεί μερικές φορές σε καταστάσεις, όπου οι πιλότοι έχουν συγκεντρώσει ακόμη και αρκετά χρόνια αδειών και η αεροπορική εταιρεία μπορεί να πληρώσει κάποια από αυτά. Ωστόσο, οι εργατικές νομοθεσίες στην Ευρώπη παρέχουν ισχυρή υποστήριξη σε εργαζόμενους που θέλουν να κάνουν τις διακοπές τους. Επιπλέον, όταν ένας πιλότος παραιτηθεί για μια νέα δουλειά, συχνά φεύγει από την αμέσως επόμενη μέρα αφού έχει μαζέψει πολλές μέρες αδειών τις οποίες δικαιούται να λάβει, γεγονός που μπορεί να προκαλέσει απρόβλεπτα κενά στον προγραμματισμό.

 

ΠΗΓΗ: tvxs.gr

 

Σχόλια

Το Arcadia938.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμα μη δημοσίευσης υβριστικών, συκοφαντικών, ρατσιστικών σχολίων και διαφημίσεων, καθώς αντιβαίνουν στις διατάξεις την κείμενης νομοθεσίας. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά προσωπικές απόψεις αναγνωστών.