Επικαιροτητα

winamp wmp real qt

"Να αποσυρθεί το πολυνομοσχέδιο για την παιδεία"

"Ψηφίζουν ρύθμιση για το ωράριο των εκπαιδευτικών και δρομολογούν νέες συγχωνεύσεις σχολείων" αναφέρουν σε ανακοίνωσή τους οι εκπαιδευτικοί Αρκαδίας του ΠΑΜΕ.

 

Διαβάστε το Δελτίο Τύπου:

Ψηφίζουν ρύθμιση για το ωράριο των εκπαιδευτικών και δρομολογούν νέες συγχωνεύσεις σχολείων!

ΟΛΟΙ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ! ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ ΤΩΡΑ ΤΟ ΠΟΛΥΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ! 

ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ! ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΠΟ ΤΑ ΕΡΓΑΣΙΚΑ ΚΑΙ ΜΟΡΦΩΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ!

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 12/1 ΟΛΟΙ ΣΤΗ ΣΤΑΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΜΕ ΑΡΚΑΔΙΑΣ (11:45- 13:45) ΚΑΙ ΣΤΗΝ  ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ (13:30).

ΟΛΟΙ ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΑ 15/1 ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΑ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΜΕ ΣΤΗ ΣΤΑΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ (12:00 ΜΕΧΡΙ ΛΗΞΗ ΩΡΑΡΙΟΥ). ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ ΤΗΣ ΟΛΜΕ - ΔΟΕ (3ΩΡΗ + ΣΤΑΣΗ ΔΗΜΟΣΙΟΥ). Η ΔΕΥΤΕΡΑ ΕΙΝΑΙ ΜΕΡΑ ΑΠΕΡΓΙΑΣ.

Α) Στο άρθρο 245 του πολυνομοσχεδίου καθορίζονται οι αλλαγές στο ωράριο.

Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, με το αντιλαϊκό πολυνομοσχέδιο που ψηφίζει τις επόμενες ημέρες στη Βουλή, προχωρά στην τροποποίηση της παρ. 8 του άρθρου 13 του ν. 1566/1985, η οποία καθορίζει το εργασιακό ωράριο των εκπαιδευτικών, προχωρώντας σε δυσμενείς ανατροπές στα εργασιακά δικαιώματα και σε προσπάθεια αύξησης του ωραρίου στην εκπαίδευση. 

Συγκεκριμένα: 

Καταργεί τον χαρακτηρισμό της ώρας σίτισης ως διδακτική ώρα!

Νομοθετεί νέα «καθήκοντα» στα πλαίσιο του εργασιακού ωραρίου που σχετίζονται άμεσα με την υλοποίηση μιας σειράς αντιδραστικών αλλαγών στη δομή και το περιεχόμενο του σχολείου (π.χ. αξιολόγηση – αποτίμηση, υλοποίηση του σχεδιασμού για τις νέες δομές υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου κ.α.).

Προβλέπει την υλοποίηση εκτός διδακτικού ωραρίου «..εξατομικευμένων προγραμμάτων υποστήριξης συγκεκριμένων μαθητικών ομάδων ή μαθητών..» ανοίγει δηλαδή το δρόμο για πέρασμα εκτός διδακτικού ωραρίου μιας σειρά κρίσιμων παιδαγωγικών διαδικασιών όπως για παράδειγμα η ενισχυτική διδασκαλία . 

Παγιώνεται μια πραγματικότητα που λέει ότι στο σχολείο δεν χρειάζεται βοηθητικό προσωπικό (π.χ. τραπεζοκόμοι, γραμματεία κ.τ.λ.) και ο εκπαιδευτικός – πολυεργαλείο θα τα κάνει όλα.

Ανοίγει ο δρόμος για την ενοποίηση του διδακτικού με το εκπαιδευτικό ωράριο, ενώ προστίθενται καθήκοντα που κάθε άλλο παρά διοικητικά είναι.  

Όλα αυτά επιβεβαιώνουν ότι οι ανατροπές στο ωράριο και εργασιακά δικαιώματα δεν αφορούν απλά και μόνο το πόσες ώρες θα  μένει ο εκπαιδευτικός στο σχολείο, αλλά συνολικότερα αλλαγές που αφορούν τη δομή και το περιεχόμενο του σχολείου. Άλλωστε και σήμερα ισχύει το 30ωρο εργασιακό ωράριο, όταν υπάρχει συγκεκριμένο έργο που αναθέτει ο σύλλογος διδασκόντων στον κάθε συνάδελφο. Αν πράγματι δεν αλλάζει τίποτα όσο αφορά το εργασιακό ωράριο των εκπαιδευτικών, όπως ισχυρίζεται το Υπουργείο, τότε δεν υπάρχει και λόγος να γίνουν αυτές οι αλλαγές με μνημονιακό νόμο;

Στο όνομα της εφαρμογής του επικαιροποιημένου νόμου θα μεγαλώσουν οι πιέσεις της διοίκησης προς τους συναδέλφους οδηγώντας σε εντατικοποίηση, σε βάρος του ήδη επιβαρυμένου παιδαγωγικού έργου. Ας μην ξεχνάμε ότι οι εκπαιδευτικοί της β/θμιας από την προηγούμενη κυβέρνηση έχουν ήδη 2 διδακτικές ώρες επιπλέον. Οι Νηπιαγωγοί επίσης είχαν αύξηση ωραρίου με την Υπουργική Απόφαση Φίλη και στην ουσία αποτέλεσαν το πρώτο τμήμα συναδέλφων που καθιερώθηκε το 30ωρο ωράριο!!

Ταυτόχρονα μόνο ως ανέκδοτο ακούγεται ότι στο σημερινό σχολείο όπου μαστίζεται από την υποχρηματοδότηση, μπορεί να προετοιμαστεί το μάθημα της επόμενης ημέρας, να διορθωθούν διαγωνίσματα (Αλήθεια ποιος μπορεί να επιβάλλει σε έναν συνάδελφο πότε και πως θα διορθώσει ή θα ετοιμαστεί για την επόμενη ημέρα). Η σύνδεση της παραμονής των εκπαιδευτικών με την προετοιμασία του εποπτικού υλικού και των εργαστηριακών ασκήσεων δημιουργεί το ερώτημα: Ποιανού εποπτικού υλικού και ποιών εργαστηρίων όταν τα περισσότερα εργαστήρια είναι σε άθλια κατάσταση και τα χρήματα των σχολικών επιτροπών όχι για εποπτικό υλικό αλλά ούτε για χαρτί φωτοτυπικού δεν φτάνουν.

Δυστυχώς, η πραγματικότητα από την υλοποίηση αυτών των πολιτικών, θα είναι η γενίκευση της ανασφάλειας και των υπεραριθμιών για τους  μόνιμους συναδέλφους και οι απολύσεις αναπληρωτών! 

Β) Στο άρθρο 246 του πολυνομοσχεδίου καθορίζονται τα κριτήρια συγχωνεύσεων σχολικών μονάδων.

Το πλαίσιο για τις συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων καθορίζει κριτήρια τα οποία θα οδηγήσουν σε νέο γύρο μαζικών συγχωνεύσεων σχολείων, σε κλείσιμο σχολείων, όχι μόνο στην επαρχία και σε απομακρυσμένες περιοχές άλλα και στα αστικά κέντρα. 

Με δεδομένη την προσπάθεια της κυβέρνησης να γενικεύσει τα 25αρια (Α/θμια) και τα 28αρια (Β/θμια) τμήματα π.χ. δημιουργία υποχρεωτικού μηχανισμού μετακίνησης μαθητών (β.λ. ΠΔ 79), οι προβλέψεις των παραγράφων α, β, γ στο πολυνομοσχέδιο για «οργανικότητα του σχολείου», ο «υφιστάμενος αριθμός μαθητών», ο «αριθμός μαθητών που θα προκύψει», ως κριτήρια συγχωνεύσεων θα οδηγήσει στο κλείσιμο σχολείων που παρότι καλύπτουν μορφωτικές και κοινωνικές ανάγκες δεν χωράνε στο «μνημονιακό κοστούμι» που ράβει η  κυβέρνηση και το κουαρτέτο. Άμεσα θα συγχωνευτούν σχολεία που στεγάζονται στον ίδιο χώρο. Τέλος η προσπάθεια που γίνεται να συνδεθούν οι συγχωνεύσεις με την εφαρμογή των προβλέψεων του ν. 1566/1985 για την οργανικότητα των σχολείων θα οδηγήσει στη συρρίκνωση των ολιγοθέσιων Δημοτικών και Νηπιαγωγείων αλλά και το κλείσιμο Λυκειακών τμημάτων Γυμνασίων, τομέων και κατευθύνσεων σε Λύκεια και ΕΠΑΛ. 

Κάτω τα χέρια από το ωράριο και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών. Αναβάθμιση του παιδαγωγικού έργου και της εκπαιδευτικής διαδικασίας με προσλήψεις μόνιμου προσωπικού και δημιουργία σύγχρονων υποδομών. 

ΟΧΙ σε συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολείων και τμημάτων. Εδώ και τώρα να γίνει πράξη το αίτημα για 15 μαθητές, το ανώτερο, σε Νηπιαγωγεία, Α΄ και Β’ Δημοτικού και για 20 μαθητές, το ανώτερο, σε όλες τις άλλες τάξεις. 

Να μην περάσει το μνημόνιο για την Παιδεία!

Όλα τα σωματεία να υπερασπιστούν τα εργασιακά δικαιώματα των συναδέλφων!

 

Σχόλια

Το Arcadia938.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμα μη δημοσίευσης υβριστικών, συκοφαντικών, ρατσιστικών σχολίων και διαφημίσεων, καθώς αντιβαίνουν στις διατάξεις την κείμενης νομοθεσίας. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά προσωπικές απόψεις αναγνωστών.