Πολιτικη

"Τι γίνεται με το μνημείο εκτελεσθέντων του 1944 στην Καλαμάτα;"

Επερώτηση προς τον Περιφερειάρχη Πελοποννήσου και τον πρόεδρο του Περιφερειακού Συμβουλίου Πελοποννήσου απέστειλε η παράταξη "Πελοπόννησος Πρώτα".

Θέμα: Τι γίνεται με το μνημείο εκτελεσθέντων του 1944 στην πόλη της Καλαμάτας;

"Πάνω από δύο χρόνια έχουν περάσει από την έναρξη των διαδικασιών για την ανέγερση μνημείου εκτελεσθέντων πατριωτών από τα γερμανικά στρατεύματα κατοχής στις 8 Φεβρουαρίου 1944 στην Καλαμάτα, μετά το μπλόκο στην Παλιά Αγορά της πόλης στις 6 Φλεβάρη.

Για 200 ανθρώπους που εκτελέστηκαν στο χώρο του σημερινού παλιού στρατοπέδου κάνουν λόγο τα επίσημα στοιχεία ενώ συγγενείς των θυμάτων μιλούν για 520 άτομα. Το γεγονός ότι δεν καταγράφηκαν όλοι οι εκτελεσμένοι, αποδίδεται στο ότι πολλές από τις οικογένειες των σκοτωμένων φοβήθηκαν στη συνέχεια να δηλώσουν τους θανάτους των ανθρώπων τους λόγω της τρομοκρατίας και του εκφοβισμού που επικράτησαν και μετά το ΄44 στην περιοχή.

Παρά το τραγικό αυτό γεγονός, που μπορεί να θεωρηθεί ίσως το σημαντικότερο μετά τις σφαγές των Καλαβρύτων και του Διστόμου, κατατάσσοντας την Καλαμάτα στις μαρτυρικές πόλεις της Ελλάδας, στο σημείο της εκτέλεσης, στο παλιό στρατόπεδο, τόσα χρόνια δεν είχε ανεγερθεί ένα μνημείο για να τιμηθούν αυτοί οι άνθρωποι.

Πριν από δύο περίπου χρόνια η Περιφέρεια Πελοποννήσου, απαντώντας σε σχετικά αιτήματα φορέων που έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για το θέμα, ενέκρινε ομόφωνα τη διάθεση 24.500 ευρώ για την ανέγερση μνημείου στο σημείο που έχει υποδειχθεί ως τόπος εκτέλεσης, υπό την καθοδήγηση του Επιμελητηρίου Εικαστικών Τεχνών Ελλάδας.

Η ερώτησή μας είναι, σε τι φάση βρίσκεται η διαδικασία ανέγερσης του μνημείου, αν έχει συνταχθεί και εγκριθεί η σχετική μελέτη και πότε αυτό θα κατασκευαστεί - τοποθετηθεί."

 

Η παράταξη 

«Πελοπόννησος Πρώτα»

 

Σχόλια

Το Arcadia938.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμα μη δημοσίευσης υβριστικών, συκοφαντικών, ρατσιστικών σχολίων και διαφημίσεων, καθώς αντιβαίνουν στις διατάξεις την κείμενης νομοθεσίας. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά προσωπικές απόψεις αναγνωστών.