Πολιτικη

Βούρδας από Τρίπολη: "Ανατρέπουμε ένα σκηνικό δεκαετιών!"

"Οι Αρκάδες κάνουν θαύματα, όπου κι αν βρεθούν κι αυτό το έχει αποδείξει διαχρονικά η ελληνική ιστορία!"

"Οι Αρκάδες κάνουν θαύματα, όπου κι αν βρεθούν κι αυτό το έχει αποδείξει διαχρονικά η ελληνική ιστορία! Έχουμε έναν πρωθυπουργό κι έναν υπουργό (υποδομών και μεταφορών), που δεν είναι τα συνηθισμένα. Παρακολουθούν επισταμένα τις ενέργειες και τις κινήσεις όλων των δεσμεύσεων, που υπάρχουν" είπε ο Γενικό Γραμματέας Υποδομών και Μεταφορών, Θάνος Βούρδας, κατά την έναρξη της ομιλίας του στο 9ο Παγκόσμιο Συνέδριο Αποδήμων Αρκάδων.

 

Σε ό,τι αφορά στο θέμα των μεταφορών, ο κύριος Βούρδας είπε: "Για πρώτη φορά το 2017 ξεκινήσαμε τη διαμόρφωση ενός εθνικού στρατηγικού σχεδίου μεταφορών -κάτι, που δεν υπήρχε ποτέ- ώστε να διαμορφώνονται όλες εκείνες οι υποδομές, που θα μπορούν να υπηρετούν τις μεταφορές οποιασδήποτε μορφής, είτε επιβατικές, είτε εμπορικές, είτε τουριστικές. Για πρώτη φορά στη χώρα σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων ανατρέπουμε ένα σκηνικό δεκαετιών".

 

"Η διαμόρφωση του εθνικού στρατηγικού σχεδίου μεταφορών περιλαμβάνει το σύνολο των υποδομών, που πρέπει να διαμορφώσει η χώρα μέχρι το 2037, με ενδιάμεσο σταθμό επικαιροποίησης του σχεδίου το 2027, προκειμένου να υπηρετούνται οι μεταφορές της χώρας, γιατί αυτός ο σχεδιασμός αποτελεί τη βάση χρηματοδότησης της χώρας!" επεσήμανε ο γενικός γραμματέας υποδομών και μεταφορών.

 

"Το επόμενο βήμα είναι το σχέδιο βιώσιμης αστικής κινητικότητας. Μέσα στο επόμενο δίμηνο θα υπάρξει η σχετική θεσμοθέτηση και να έχουμε στο μυαλό μας, ότι χωρίς σχέδια βιώσιμης αστικής κινητικότητας στην επόμενη προγραμματική περίοδο, λεφτά δεν υπάρχουν! Είναι η πρώτη προϋπόθεση, που μπαίνει στην επόμενη περίοδο από την Ευρωπαϊκή Ένωση για τη χρηματοδότηση δράσεων. Άρα διαμορφώνουμε τώρα όλο εκείνο το πλαίσιο, που θωρακίζει -κι εκεί πια είναι δουλειά της αυτοδιοίκησης για την εξειδίκευσή του- τα σχέδια βιώσιμης αστικής κινητικότητας ανά περιοχή, στο οποίο θα μπορούσε να είναι ενταγμένο το σχέδιο πρότασης, που έκανε σήμερα ο δήμος για την αξιοποίηση της συγκεκριμένης έκτασης (άλσος Παναρκάδων).

 

Για τις αεροπορικές μεταφορές:

"Θα πρέπει να δούμε τι θα οριστικοποιηθεί σε σχέση με τον εθνικό στρατηγικό σχεδιασμό στο κομμάτι των αερομεταφορών. Είναι δεδομένο, ότι η διαδικασία που υπάρχει αυτή τη στιγμή απαιτεί την ενίσχυση και τον εκσυγχρονισμό του αεροδρομίου της Καλαμάτας σε πρώτο επίπεδο. Πρέπει να πω δε, ότι πριν από 3 μήνες υπογράψαμε και κάναμε αποδεκτή -γιατί υποχρεώσαμε έναν απ' τους δημιουργούς των ανεμογεννητριών ως αντάλλαγμα να κάνει δωρεά τον εκσυγχρονισμό του πύργου ελέγχου του αεροδρομίου της Τρίπολης. Παράλληλα εντάξαμε την Τρίπολη στη μελέτη για τις αερομεταφορές ως συμπληρωματικό αεροδρόμιο κι εδώ υπάρχει συνεννόηση και με το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας. Πρέπει να ολοκληρωθεί η μελέτη τον Απρίλιο του 2019 για να έχουμε μία σαφή εικόνα της κατεύθυνσης, που θα πρέπει να έχει και ποια συμπληρωματικότητα θα καλύπτει σε σχέση με το αεροδρόμιο της Καλαμάτας."

 

Για τα υδατοδρόμια:

"Μέσα στα θερινά τμήματα της Βουλής θα ολοκληρωθεί η συζήτηση και η ψήφιση του νέου νόμου για τα υδατοδρόμια. Η φύση και τα γεωγραφικά χαρακτηριστικά αυτής της χώρας απαιτούν μεγαλύτερη ενίσχυση των υδατοδρομίων, παρά των αεροδρομίων. Και σε αυτή την κατεύθυνση, μία από τις πύλες βρίσκεται στον νομό Αρκαδίας, στο Παράλιο Άστρος!"

 

Για τον σιδηρόδρομο:

"Από το 2017 μέχρι το 2010 δαπανήθηκαν περισσότερα από 60.000.000 ευρώ για την ανακαίνισητης γραμμής (Ισθμός - Άργος - Ναύπλιο - Τρίπολη - Καλαμάτα). Το 2010, οι ίδιοι που το δαπάνησαν, το κατέστησαν ανενεργό. Σας διαβεβαιώ, ότι είναι πιο δύσκολο να απενεργοποιήσεις μια γραμμή, από το να τη φτιάξεις. Ο Έλληνας δεν έχει πια σιδηροδρομική κουλτούρα. Αυτό πρέπει να αναβιώσουμε πρώτα: την κουλτούρα της μετακίνησης με τον σιδηρόδρομο"

""Επιβατική γραμμή αποκλειστικά με τακτικά επιβατικά δρομολόγια δεν είναι βιώσιμη. Σε συνεργασία με τον ΟΣΕ προχωρούμε σε μελέτη βιωσιμότητας για το τμήμα Ισθμός - Ναύπλιο, όπου εντάσσεται και η Τρίπολη ως σταθμός συμπίεσης και αποκατάστασης του τροχαίου υλικού, προκειμένου να υπάρξουν θεματικά, τουριστικά και εποχιακά δρομολόγια."

 

 

Σχόλια

Το Arcadia938.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμα μη δημοσίευσης υβριστικών, συκοφαντικών, ρατσιστικών σχολίων και διαφημίσεων, καθώς αντιβαίνουν στις διατάξεις την κείμενης νομοθεσίας. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά προσωπικές απόψεις αναγνωστών.