Πολιτικη

Δήμος και Περιφέρεια: Τι προβλέπεται με τον νέο νόμο

Η προσπάθεια επίλυσης του δυνητικού προβλήματος της "κυβερνησιμότητας" δημιουργεί πολλούς..αστερίσκους και εγείρει, πιθανώς, ζητήματα συνταγματικής νομιμότητας.

 

Προβλέπεται, μεταξύ άλλων, πως το "πρακτικό της σύμπραξης μεταξύ Δημοτικών και Περιφερειακών παρατάξεων" δεν μπορεί ν' ανακληθεί(!), υποχρεωτική η παρουσία της παράταξης του Δημάρχου ή του Περιφερειάρχη σε οιαδήποτε σύμπραξη και "από την κατάθεση του πρακτικού, οι συμπράττουσες παρατάξεις αποτελούν ενιαία παράταξη που εισέρχεται σε όλα τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των συμπραττουσών παρατάξεων και λογίζεται ως η παράταξη με την οποία εξελέγη ο Δήμαρχος ή ο Περιφερειάρχης, για την εφαρμογή των σχετικών διατάξεων." 

 

Τυπική μεν η τρίτη παραπάνω πρόβλεψη, αλλά δεν διευκολύνει, σε συμβολικό τουλάχιστον επίπεδο, τις συνεργασίες.

 

Επιπρόσθετα, εξασφαλίζεται, σε κάθε περίπτωση, η απόλυτη πλειοψηφία για την παράταξη του εκάστοτε Δημάρχου ή Περιφερειάρχη στις Επιτροπές της Ποιότητας Ζωής και την Οικονομική. Διετής η θητεία των μελών τους, αυτόματη έκπτωση και αντικατάσταση προβλέπεται σε περίπτωση που κάποιο μέλος της Δημοτικής ή Περιφερειακή Αρχής αποχωρήσει από την παράταξή του.

 

Το ίδιο, ουσιαστικά, ισχύει και για τα διοικητικά συμβούλια των Νομικών Προσώπων που έχουν υπό τον έλεγχό τους οι Ο.Τ.Α.

 

Όπως αντιλαμβάνεστε, οι παραπάνω προβλέψεις, σε συνδυασμό με την ενίσχυση των αρμοδιοτήτων της Οικονομικής Επιτροπής, καθιστά πιο "εύκολο" το έργο των Δημάρχων και Περιφερειαρχών.

 

Ας έρθουμε τώρα στην ενότητα που καλείται "Ρυθμίσεις θεμάτων ΟΤΑ".

 

Οι θητείες Αντιδημάρχων και Αντιπεριφερειαρχών δεν μπορούν να είναι μικρότερες του ενός έτους αλλά αν υπάρξει κατάλληλη αιτιολόγηση μετά τους πρώτους έξη μήνες από τους επικεφαλής, αντικαθίστανται. Δίνεται η δυνατότητα-θεωρητικά- ν' αλλάζουν τα πρόσωπα κάθε εξάμηνο, με ότι αυτό συνεπάγεται.

 

Όσον αφορά τώρα το Τεχνικό Πρόγραμμα, η διαδικασία θα έχει ως εξής:

 

"Η συζήτηση και η ψήφιση του Τεχνικού Προγράμματος των δήμων πραγματοποιείται σύμφωνα με το σχέδιο της εκτελεστικής επιτροπής και τις τυχόν εναλλακτικές προτάσεις που κατατίθενται από τους επικεφαλής των παρατάξεων. Οι τυχόν εναλλακτικές προτάσεις συνοδεύονται από εισήγηση της αρμόδιας τεχνικής υπηρεσίας του δήμου. Κατά τη σύνταξη των προτάσεων από τις ενδιαφερόμενες παρατάξεις, οι αρμόδιες υπηρεσίες του δήμου παρέχουν κάθε σχετικό στοιχείο. Η πρόταση που συγκεντρώνει την απόλυτη πλειοψηφία των παρόντων μελών του δημοτικού συμβουλίου συνιστά και το εγκεκριμένο Τεχνικό Πρόγραμμα. Αν καμία πρόταση δεν συγκεντρώσει την απόλυτη πλειοψηφία των παρόντων μελών του δημοτικού συμβουλίου, η ψηφοφορία επαναλαμβάνεται μεταξύ των δύο πρώτων σε ψήφους προτάσεων και θεωρείται εγκεκριμένη η πρόταση που λάβει τις περισσότερες ψήφους επί των παρόντων.»

 

Το αυτό ισχύει και για την έγκριση του επιχειρησιακού προγράμματος, καθώς και για το πρόγραμμα διαχείρισης και αξιοποίησης της περιουσίας Δήμων και Περιφερειών. Σε γενικές γραμμές, οπουδήποτε αναφέρεται "Δήμος", το ίδιο ισχύει και για την "Περιφέρεια".

 

Η ίδια επακριβώς διαδικασία θα τηρείται και για τον ορισμό φόρων, τελών, δικαιωμάτων και εισφορών, ενώ ο προϋπολογισμός, με κάποιες τεχνικής φύσεως διαφοροποιήσεις λόγω της οικονομικής διάστασης που έχει, θα εγκρίνεται κι αυτός με την παραπάνω διαδικασία.

 

Αυτές είναι οι ουσιαστικές αλλαγές που επιφέρει στους ΟΤΑ το εγκριθέν, πλέον, νομοθετικό πλαίσιο που εισηγήθηκε ο νέος Υπουργός των Εσωτερικών. Οι αιτιάσεις σχετικά με την "αποδυνάμωση" των τοπικών κοινοτήτων έχουν μεν μια νομικού χαρακτήρα "βάση", αλλά, επί της ουσίας, δεν διαφοροποιούν τον "Κλεισθένη". 

 

 

Σχόλια

Το Arcadia938.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμα μη δημοσίευσης υβριστικών, συκοφαντικών, ρατσιστικών σχολίων και διαφημίσεων, καθώς αντιβαίνουν στις διατάξεις την κείμενης νομοθεσίας. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά προσωπικές απόψεις αναγνωστών.