Συνεντευξεις

winamp wmp real qt

Αποκλειστικό: Με την Πέγκυ Σταθακοπούλου στην Τρίπολη! (photos)

Η πασίγνωστη ηθοποιός βρέθηκε.. "ινκόγκνιτο" στην πρωτεύουσα της Αρκαδίας την Πέμπτη, 4 Απριλίου 2019,  και είχε μια σύντομη κουβέντα μαζί μας.

 

Η κ. Σταθακοπούλου θα είναι υποψήφια Ευρωβουλευτής στις εκλογές της 26ης Μαΐου με το κόμμα της Ν.Δ. και, αναπόφευκτα, η συζήτηση "αφιερώθηκε" στην πολιτική, στην Ευρώπη αλλά και στη μεγάλη της αγάπη, το Θέατρο.

Ερ.: Πως αποφάσισες να "μεταπηδήσεις" από τον ένα χώρο στον άλλο;

 

Απ.: Για να είμαι ειλικρινής, δεν αισθάνομαι ότι περνάω από τον ένα χώρο στον άλλο. Θεωρώ ότι είναι δυο "συγγενείς" χώροι, με την έννοια ότι το "κέντρο", και στον πολιτισμό και στην πολιτική, είναι ο πολίτης. Επομένως, στη μεν τέχνη έχεις τη δυνατότητα να ευαισθητοποιήσεις τον πολίτη και να τον βάζεις σε μια διαδικασία περισυλλογής και ανταλλαγής απόψεων, στην δε πολιτική έχεις τη δυνατότητα να κάνεις περισσότερα πράγματα για ν' αλλάξεις την καθημερινότητά του και να την βελτιώσεις. Πάντως, το "κέντρο", είναι ο πολίτης και η πόλη, με την αρχαία ελληνική έννοια.

Ερ.: Ποια θα έλεγες πως είναι τα κοινά στοιχεία ή οι δεξιότητες που απαιτούνται και στους δυο χώρους;

 

Απ.: Ένα κοινό στοιχείο είναι το θάρρος. Χρειάζεται θάρρος στο να μπορείς να εκτίθεσαι διότι είναι χώροι, και οι δυο, όπου το πρόσωπο που διεκδικεί την εμπιστοσύνη του κόσμου, στην πραγματικότητα ρισκάρει. Εγώ θεωρώ, και αυτός ήταν ο βασικός λόγος που αποφάσισα ν' ασχοληθώ με την πολιτική- παρότι, δεν είμαι πολιτικός, πολιτικός θα είμαι αν εκλεγώ, ολοκληρώσω μια θητεία και ανταποκριθώ ή δεν ανταποκριθώ σ' ένα έργο που θ' αναλάβω-ότι η χώρα έχει διαλυθεί, είναι όμως πάρα πολλοί οι τομείς στους οποίους μπορούν να γίνουν πράγματα. 

 

Ερ.: Γιατί συμμετέχεις, ειδικά, στις Ευρωεκλογές;

 

Απ.: Η Ευρώπη περνάει μια κρίση σε όλα τα επίπεδα, ο "ευρωσκεπτικισμός" ανεβαίνει σε όλες τις χώρες και οι πολίτες αναρωτιούνται γιατί να ψηφίσουν, τι έχει να τους προσφέρει αυτή η Ευρώπη. Νομίζω είναι πολύ κρίσιμες οι εκλογές αυτές για το ίδιο το μέλλον της Ευρώπης, με δεδομένο πως το 80% των αποφάσεων παίρνονται στην Ε.Ε. για τα κράτη μέλη. Στην περίπτωση της Ελλάδας, επειδή έχουμε διεκδικήσει διάφορα πράγματα, όπως οικονομική στήριξη κατά την διάρκεια της κρίσης, νομίζω πως είναι ώρα να τους αποδείξουμε πως έχουμε και να "επιστρέψουμε" πράγματα. Πέρα από τον πολιτισμό, τη γλώσσα μας ή τις ομορφιές της χώρας μας, είμαστε ικανοί και σε θέματα καινοτομίας ή τεχνολογίας, δεν είμαστε ένας λαός ο οποίος απλώς μόνο "ζητάει". Σαν καλλιτέχνης, νομίζω πως, στο κομμάτι που με αφορά, μπορώ να προσφέρω στον τόπο μου, μέσω της Ευρώπης. Γι' αυτό και διεκδικώ την ψήφο των Ελλήνων.

Ερ.: Είναι αδικαιολόγητο, κατά τη γνώμη σου, πως η Ευρώπη έχει κάνει τους πολίτες αρνητικούς απέναντί της;

 

Απ.: Όχι, δεν είναι αδικαιολόγητο. Πρώτος απ' όλους, ο Γιουνκέρ λέει πως χρειαζόμαστε μια Ευρωπαϊκή Ένωση που να έχει περισσότερη Ένωση και περισσότερη Ευρώπη. Είναι αλήθεια πως οι κοινωνίες, λόγω των οικονομικών μέτρων και της μεγάλης κρίσης, έχουν υποστεί "καταποντισμό". Δεν είναι μόνο η Ελληνική περίπτωση, που είναι ωστόσο η πιο ξεχωριστή. Νομίζω πως πρέπει να επαναπροσδιορίσει η Ευρωπαϊκή Ένωση τι είδους Ένωση θέλει να είναι, αν τελικά όντως θέλει να είναι Ένωση. Είναι πολλά αυτά που οφείλει να επιλύσει η Ευρώπη, το θέμα είναι πως εμείς αξίζει να είμαστε μέλος της και να έχουμε έναν ισχυρό λόγο. Να μην είμαστε αυτοί που όλο κάτι ζητάνε και όλο κάπου υπολείπονται.

 

Ερ.: Να πάμε και λίγο στο Ελληνικό Θέατρο. Παλαιότερα, ο χώρος γνώρισε σημαντική ανάπτυξη αλλά, πλέον, υφίσταται τις συνέπειες της κρίσης. Ποια είναι η δική σου αίσθηση για την σημερινή κατάσταση.

 

Απ.: Κοίταξε, όσον αφορά το "Ελεύθερο Θέατρο", γίνονται άπειρες προσπάθειες από νέους ανθρώπους- και όχι μόνο-, σε μικρά θέατρα, με πολύ ενδιαφέρουσες παραστάσεις, που στηρίζονται εκ των ενόντων. Δεν πληρώνονται οι καλλιτέχνες γι' αυτό που κάνουν αλλά προσφέρουν έργο, υπάρχει παραγωγή ουσιαστική. Ο κόσμος έχει, φυσικά, κατακερματιστεί, γιατί είναι πολλές οι σκηνές και δεν "αντέχει" η Αττική όλο αυτό που συμβαίνει. Αλλά είναι σημαντικό γιατί υπάρχει δραστηριότητα. Σε ότι αφορά την κρατική μέριμνα, δεν μπορώ να πω ότι δεν γίνονται προσπάθειες. Το ζήτημα είναι πως υπάρχουν θεσμοί, όπως τα ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. (σ.σ. Δημοτικά Περιφερειακά Θέατρα), που "μαράζωσαν". Έχω δει πάρα πολλούς διευθυντές ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. να σφουγγαρίζουν, να σκουπίζουν, να κάνουν ταξιθεσία..Πραγματικά, δίνουν τον εαυτό τους. Πρέπει να αναζωογονηθεί αυτός ο θεσμός με κάποιο τρόπο, πιθανόν με άλλα κριτήρια πια, αλλά πρέπει. Είναι ο τρόπος για να είναι σε επαφή ο κόσμος της περιφέρειας με το Θέατρο. Δεν αρκεί να πηγαίνουμε μια περιοδεία τριών ημερών κι αυτή να είναι όλη κι όλη η σχέση του κόσμου με το Θέατρο. Δεν ανησυχώ για τα Φεστιβάλ, αυτά θα υπάρχουν, το ζήτημα είναι πως θα αξιοποιηθεί σωστά συνολικά η πολιτιστική μας κληρονομιά και δεν θα είναι απλά ένα σπουδαίο αγαθό αλλά και παράγοντας οικονομικής και πνευματικής ανάπτυξης. Τέλος, όσον αφορά την ανεργία, σίγουρα "μαστίζει" τον κλάδο μας. Τα πράγματα είναι πολύ "ζόρικα", αλλά αυτό πάνω κάτω ισχύει και για άλλους επαγγελματικούς χώρους. Αυτή τη στιγμή, κυριαρχεί η "ρευστότητα", θα πρέπει να υπάρξει μια "σταθεροποίηση" και τότε να ξαναδούμε κάποια ζητήματα που απασχολούν τον κλάδο.

Σχόλια

Το Arcadia938.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμα μη δημοσίευσης υβριστικών, συκοφαντικών, ρατσιστικών σχολίων και διαφημίσεων, καθώς αντιβαίνουν στις διατάξεις την κείμενης νομοθεσίας. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά προσωπικές απόψεις αναγνωστών.