Λαμία-Πάτρα σε 90 λεπτά!
Ξεκίνησε η κατασκευή του νέου αυτοκινητοδρόμου της Κεντρικής Ελλάδας.
Ξεκίνησαν τα έργα για την κατασκευή του οδικού άξονα Μπράλος-Άμφισσα, τον οποίο μέσα στην επόμενη εβδομάδα θα επισκεφτεί ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών μαζί με τον πρωθυπουργό της χώρας, Κυριάκο Μητσοτάκη, όπως δήλωσε ο Χρήστος Σταϊκούρας μιλώντας στο ΣΚΑΙ, το Σάββατο 18 Νοεμβρίου.
Η σύμβαση υπεγράφη στα μέσα του περασμένου Φλεβάρη μεταξύ της τότε ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και της αναδόχου ΑΒΑΞ και η διάρκεια των εργασιών έχει οριστεί σε 54 μήνες από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης. Η οριστικοποίηση της χρηματοδότησης έγινε στο τέλος Σεπτεμβρίου 2023, με την ένταξή του στο Πρόγραμμα «Μεταφορές» 2021-2027».
Το τμήμα Μπράλος-Άμφισσα αποτελεί ένα από τα πιο δύσκολα τμήματα του διαγώνιου άξονα Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο και αφορά σε νέο αυτοκινητόδρομο μήκους 25 χλμ. που χωρίζεται στα εξής υποτμήματα:
-1ο Υποτμήμα: Μπράλος – Αρχή παράκαμψης Γραβιάς (Χ.Θ. 0+000 – Χ.Θ. 7+300)
-2ο Υποτμήμα: Ι.Κ. Μεταλλείων Βωξίτη (δεν περιλαμβάνεται) – Άμφισσα (Χ.Θ. 14+000 – Χ.Θ. 30+700)
Το ενδιάμεσο τμήμα του άξονα (Χ.Θ. 7+300 – Χ.Θ. 9+300) αντιστοιχεί στην παράκαμψη Γραβιάς, το οποίο έχει κατασκευαστεί και δεν αποτελεί αντικείμενο της σύμβασης.
O διαγώνιος οδικός άξονας Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο, θα ενώσει τον αυτοκινητόδρομο Αθήνα-Θεσσαλονίκη με τον Ε65, την Ιόνια Οδό, τη Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου και κατ` επέκταση την Ολυμπία Οδό (Ελευσίνα-Πάτρα-Πύργος), βγάζοντας από την απομόνωση πολλές περιοχές της Φθιώτιδας, της Φωκίδας και της Αιτωλοακαρνανίας.
Με την ολοκλήρωση του διαγώνιου οδικού άξονα η απόσταση των 185 χλμ. μεταξύ Λαμίας και Πάτρας που διανύεται σε περισσότερες από 3 ώρες θα μειωθεί στα 160 χλμ. και ο χρόνος ταξιδιού θα «πέσει» στη 1,5 ώρα.
Σχόλια