Πολιτικη

ΜέΡΑ 25: "Κοροϊδία" το νομοσχέδιο της Κυβέρνησης για την Ε.Υ.Π.

Φωτογραφία: Δελτίο Τύπου/ ΜέΡΑ25

Aνακοίνωση του Μέρα25 για το κυβερνητικό νομοσχέδιο περί της λειτουργίαςε της Ε.Υ.Π.

ΜέΡΑ25: Τί θα άλλαζε αν είχε ψηφιστεί το σημερινό νομοσχέδιο της Μητσοτάκης Α.Ε. πριν τις υποκλοπές που έχουν αποκαλυφθεί; Απολύτως τίποτα!

Παρέμβαση στο “θεσμικό πλαίσιο” διατείνεται πως πραγματοποιεί σήμερα η Κυβέρνηση του κ. Μητσοτάκη μετά την πληθώρα των αποκαλύψεων για την λειτουργία επιτελικού παρακράτους υποκλοπών πέριξ του Πρωθυπουργού στο Μαξίμου. Τι θα άλλαζε όμως πραγματικά αν είχε ψηφιστεί το συγκεκριμένο νομοσχέδιο πριν τις υποκλοπές που έχουν αποκαλυφθεί; Η απάντηση είναι ότι δεν θα άλλαζε απολύτως τίποτα, διότι πολύ απλά θα είχαμε τα ίδια ακριβώς πάλι, καθώς η Μητσοτάκης Α.Ε. απλώς μας εμπαίζει.

Μερικά σημεία χαρακτηριστικά αυτής της κοροϊδίας:

Ο ορισμός της “Εθνικής Ασφάλειας” ως αιτία για τη διενέργεια παρακολουθήσεων είναι θολός παρά τις όποιες διορθώσεις, με την αναφορά σε λόγους που συνάπτονται με την προστασία των βασικών λειτουργιών του κράτους και των θεμελιωδών συμφερόντων των Ελλήνων πολιτών, όπως, ιδίως, λόγοι σχετικοί με την εθνική άμυνα, την εξωτερική πολιτική, την ενεργειακή ασφάλεια και την κυβερνοασφάλεια.

Προβλέπεται η δυνατότητα ενημέρωσης του παρακολουθούμενου από την ΑΔΑΕ μετά από 3 χρόνια και αφού συνεδριάσει πρώτα ένα τριμελές όργανο που αποτελείται από τον διοικητή της ΕΥΠ, την εισαγγελέα της ΕΥΠ και τον πρόεδρο της ΑΔΑΕ ή τον Πρόεδρο και τον εισαγγελέα της Αντιτρομοκρατικής μαζί με τον Πρόεδρο της ΑΔΑΕ, αντίστοιχα. Αυτή η τριμελής Επιτροπή θα κρίνει, αν ο πολίτης θα μπορεί να ενημερωθεί ή αν «διακυβεύεται ο σκοπός για τον οποίο διατάχθηκε» η παρακολούθηση. Η ενημέρωση και πάλι καθίσταται όχι υποχρεωτική καθώς και πάλι μπορεί να γίνει επίκληση λόγων εθνικής ασφάλειας. Το όργανο, μάλιστα, σύμφωνα με τις προβλέψεις, αποφασίζει κατά πλειοψηφία, χωρίς καταγραφή της τυχόν μειοψηφίας στην απόφαση και χωρίς την τήρηση πρακτικών.

Προβλέπεται πως το υλικό των παρακολουθήσεων καταστρέφεται μετά το πέρας 6 μηνών από τη λήξη της παρακολούθησης.

Σύμφωνα με το άρθρο 18 του σχεδίου νόμου, Διοικητής της ΕΥΠ ορίζεται πρέσβης ή πληρεξούσιος υπουργός Α΄ ή πρέσβης επί τιμή ή πληρεξούσιος υπουργός Α΄ επί τιμή ή απόστρατος αξιωματικός των ενόπλων δυνάμεων ή των σωμάτων ασφαλείας που εν ενεργεία κατείχε βαθμό ανώτατου αξιωματικού.

Δεν υπάρχει ούτε ένα άρθρο που να προβλέπει έλεγχο της Εθνικής Υπηρεσίας Πληροφοριών από κάποια Ανεξάρτητη Αρχή.

Ενώ προβλέπεται πως η διάταξη που επιβάλλει την άρση του απορρήτου των επικοινωνιών για λόγους εθνικής ασφάλειας οφείλει να περιέχει μια σειρά από στοιχεία, όπως το όργανο που διατάσσει την άρση, τη δημόσια αρχή ή τον εισαγγελέα ή τον ανακριτή που ζητούν την άρση, τον σκοπό της άρσης, τα μέσα ανταπόκρισης ή επικοινωνίας στα οποία επιβάλλεται η άρση, την εδαφική έκταση εφαρμογής και τη χρονική διάρκεια της άρσης και την ημερομηνία έκδοσης της διάταξης, δίνεται η δυνατότητα, μετά από αίτημα της αιτούσας αρχής, για λόγους εθνικής ασφάλειας και πάλι, να παραλείπονται πολλά ή και όλα από αυτά τα στοιχεία. Το αίτημα της ΕΥΠ προς τον εισαγγελέα για την παρακολούθηση θα πρέπει να περιλαμβάνει και τους λόγους της, όμως η ίδια η εισαγγελική διάταξη δεν θα περιλαμβάνει τους λόγους της παρακολούθησης, αλλά θα έχει μόνο αναφορά στον σκοπό.

Δίνεται η δυνατότητα στην ΕΥΠ να προμηθεύεται λογισμικά παρακολούθησης υπό τις προϋποθέσεις προεδρικού διατάγματος, το οποίο θα έχει υποβληθεί σε επεξεργασία του Συμβουλίου της Επικρατείας. Η απαγόρευση διακίνησης, πώλησης, εμπορίας, χρήσης δεν είναι καθολική, έρχεται δε πολύ αργά και είναι προσχηματική. Η αντίστοιχη τροπολογία του ΜέΡΑ25 κατατέθηκε 3 φορές (Ιούλιος 21, Απρίλιος 22 και Σεπτέμβριος 22) χωρίς να γίνει δεκτή από την κυβέρνηση.

Το αίτημα για άρση απορρήτου για λόγους εθνικής ασφάλειας τέλος, που αφορά πολιτικά πρόσωπα ανατίθεται μόνο στην ΕΥΠ χωρίς κάποια δικαστική αρχή, με την άδεια να δίνεται από τον Πρόεδρο της Βουλής εντός 24 ωρών.

Τίποτα από όλα αυτά δεν θα άλλαζε λοιπόν ένα εξαιρετικά διάτρητο θεσμικό πλαίσιο, με τους “λόγους ασφαλείας” να έχουν γίνει “λάστιχο” από τις αρχές και το κ. Μητσοτάκη να παραμένει ο παντοκράτορας νόμιμων και παράνομων επισυνδέσεων “φίλων” και εχθρών.

 

Σχόλια

Το Arcadia938.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμα μη δημοσίευσης υβριστικών, συκοφαντικών, ρατσιστικών σχολίων και διαφημίσεων, καθώς αντιβαίνουν στις διατάξεις την κείμενης νομοθεσίας. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά προσωπικές απόψεις αναγνωστών.