Οδυσσέας: "Να λειτουργήσει το τμήμα ανθρωπιστικών σπουδών στο ΓΕΛ Τεγέας"
Ερώτηση προς τον Υπουργό Παιδείας Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, κ. Κ. Πιερρακάκη για το ΓΕΛ Τεγέας κατέθεσε ο Βουλευτής Αρκαδίας του ΠΑΣΟΚ - ΚΙΝΑΛ, Ο. Κωνσταντινόπουλος.
Με ερώτηση που κατέθεσα στη Βουλή προς τον Υπουργό Παιδείας κ. Πιερρακάκη, ζητάω να προχωρήσει στην τροποποίηση της απόφασης που έχει παρθεί με αριθμό 101210/Δ2/06-09-2024 και να λειτουργήσει κανονικά το τμήμα προσανατολισμού ανθρωπιστικών σπουδών της Γ΄ Λυκείου στο σχολείο της Τεγέας, καθώς η απόφαση για τη μη λειτουργία είναι άδικη. Μάλιστα συντρέχουν πολλοί λόγοι για τη λειτουργία του συγκεκριμένου τμήματος όπως αναφέρω παρακάτω αναλυτικά στην ερώτησή μου και βέβαια το πιο σημαντικό είναι ότι το σχολείο διαθέτει τις ανάλογες οργανικές θέσεις κλάδου ΠΕ02 για να καλύψει πλήρως τις ώρες του προσανατολισμού ανθρωπιστικών σπουδών.
Δεν είναι δυνατόν την ώρα που το εισόδημα χιλιάδων νοικοκυριών έχει συρρικνωθεί από την ακρίβεια, να αναγκάζουμε μαθητές και γονείς να διανύουν καθημερινά πολλά χιλιόμετρα και να κάνουν επιπλέον μετακινήσεις που είναι κοστοβόρες. Αντί να λειτουργεί η Κυβέρνηση με κοινωνική ευαισθησία, προσπαθεί να πολλαπλασιάσει τις ανάγκες και τα προβλήματα των οικογενειών.
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς: τον Υπουργό Παιδείας Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, κ. Κ. Πιερρακάκης
Θέμα: Έγκριση λειτουργίας ολιγομελούς τμήματος ανθρωπιστικών επιστημών στο Γενικό Λύκειο Τεγέας για το σχολικό έτος 2024-2025
Σύμφωνα με το έγγραφο με αριθμό 101210/Δ2/06-09-2024 του ΥΠΑΙΘΑ με θέμα: «Κατά παρέκκλιση έγκριση λειτουργίας ολιγομελών τμημάτων Ομάδων μαθητών Προσανατολισμού Γενικού Λυκείου για το σχολικό έτος 2024-2025», δεν εγκρίθηκε το τμήμα προσανατολισμού ανθρωπιστικών σπουδών της Γ΄ Λυκείου στο ΓΕΛ Τεγέας. Η εν λόγω απόφαση θεωρείται άδικη καθώς συντρέχουν πλείστοι λόγοι για τη λειτουργία του συγκεκριμένου τμήματος. Συγκεκριμένα, οι μαθητές που θα παρακολουθήσουν τον εν λόγω προσανατολισμό είναι πέντε στον αριθμό, και ενώ στην ίδια απόφαση έχει εγκριθεί η λειτουργία τμημάτων με τον ίδιο ή και μικρότερο αριθμό μαθητών, στην περίπτωση της Γ΄ Λυκείου στο ΓΕΛ Τεγέας δεν συνέβη κάτι παρόμοιο.
Επιπρόσθετα, οι μαθητές που φοιτούν στο συγκεκριμένο σχολείο προέρχονται από πολλές και απομακρυσμένες περιοχές και διανύουν πολλά χιλιόμετρα καθημερινά προκειμένου να φτάσουν στο σχολείο. Η μετακίνηση τους σε άλλα σχολεία συνεπάγεται περισσότερα χιλιόμετρα και μεγαλύτερη ταλαιπωρία. Εξάλλου, πολλοί μαθητές έχουν αδέρφια που φοιτούν στο Γυμνάσιο Τεγέας, οπότε αυτόματα δημιουργείται πρόβλημα για την οικογένεια, αφού οι γονείς που φέρνουν τα παιδιά τους στο σχολείο, θα πρέπει να κάνουν μια επιπλέον μετακίνηση πράγμα που είναι και χρονοβόρο και κοστοβόρο.
Πρέπει όμως να ληφθεί υπόψη ότι η αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος στην τελευταία τάξη του Λυκείου, μια χρονιά με ιδιαίτερες απαιτήσεις αλλά και ψυχολογική πίεση, θα λειτουργήσει αρνητικά για τους τελειόφοιτους. Τέλος, όπως μας ενημέρωσε η διευθύντρια του σχολείου, το σχολείο διαθέτει τις ανάλογες οργανικές θέσεις κλάδου ΠΕ02 για να καλύψει πλήρως τις ώρες του προσανατολισμού ανθρωπιστικών σπουδών, επομένως το μόνο που χρειάζεται στην παρούσα φάση είναι η τροποποίηση της απόφασης και να λειτουργήσει το τμήμα προσανατολισμού ανθρωπιστικών σπουδών.
Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτάται ο κ. Υπουργός:
1. Τι ενέργειες προτίθεστε να κάνετε προς όφελος των μαθητών και του σχολείου ώστε να τροποποιηθεί άμεσα η απόφαση που αποκλείει το σχολείο της Τεγέας να λειτουργήσει τμήμα προσανατολισμού ανθρωπιστικών σπουδών, την ίδια στιγμή που η διευθύντρια του σχολείου αναφέρει ότι το εν λόγω σχολείο διαθέτει τις ανάλογες οργανικές θέσεις κλάδου ΠΕ02 για να καλύψει πλήρως τις ώρες;
2. Θεωρείται επωφελές την ώρα που το εισόδημα χιλιάδων νοικοκυριών έχει συρρικνωθεί από την ακρίβεια, να αναγκάζουμε μαθητές και γονείς να διανύουν καθημερινά πολλά χιλιόμετρα και να κάνουν επιπλέον μετακινήσεις που είναι κοστοβόρες; Αντί δηλαδή να λειτουργούμε με κοινωνική ευαισθησία προσπαθούμε να πολλαπλασιάσουμε τις ανάγκες και τα προβλήματα των οικογενειών;
(Δελτίο Τύπου)
Σχόλια