Πολιτισμος - Εκδηλωσεις

Ο ΣΑΟΟ στο βράχο του Γουλά

Φωτογραφία: Δελτίο Τύπου/ ΣΑΟΟ

Tο πρωί της  Κυριακής 23 Οκτωβρίου 2022 μια ομάδα 30 Ορειβατων του Συλλόγου Αρκάδων Ορειβατων Oικολόγων  (ΣΑΟΟ)  ξεκίνησαν από την Τρίπολη για την γειτονική Νεστάνη

Σκοπός τους η ανάβαση στον εντυπωσιακό βράχο του Γουλά, που δεσπόζει πάνω  από το χωριό.

Από τον ναό του Αγίου Νεκταρίου, όπου φτάσαμε με τα αυτοκίνητα, ανηφορίσαμε προς τη βυζαντινή  Μονή της  Παναγίας  Γοργοεπηκόου, περπατώντας στα τσιμεντένια σκαλοπάτια.

Αφού προσκυνήσαμε, πήραμε  το μονοπάτι που μας οδήγησε στο διάσελο, μετά 1.30’ πορείας. Σε μισή ώρα ακόμη ανεβήκαμε στην κορυφή του βράχου (1.160 μ. ).  Εκεί είδαμε  το ανακαινισμένο  εκκλησάκι του Αγίου  Γεωργίου  και ερείπια κτισμάτων, κάστρου και τείχους, που μαρτυρούν  την ύπαρξη μιας μικρής βυζαντινής καστροπολιτείας.

Η μέρα ήταν λαμπερή και η θέα προς το Μαίναλο, το  Αρτεμίσιο, τον  Ταΰγετο και το Αργόν  Πεδίον ήταν εντυπωσιακή.

Κατεβήκαμε στην Μονή ακολουθώντας  μονοπάτι με δυτική κατεύθυνση.

Φθάνοντας στο χωριό επισκεφτήκαμε τη Φιλίππειο  Κρήνη. Πρόκειται για μνημειακή κρήνη που κατασκευάστηκε  το 1845 με δαπάνη του  Φιλικού και  αξιωματικού του ρωσικού στρατού  Θεοδόσιου  Ρεβελιώτη, με καταγωγή από τη Νεστάνη.

Τον Οκτώβριο του  338 π. Χ., μετά τη μάχη της Χαιρώνειας  ο  Φίλιππος ο Μακεδών  στρατοπέδευσε στην περιοχή, στήνοντας τη βασιλική σκηνή του λίγο βορειοτέρα από τη σημερινή κρήνη, δίπλα σε πηγή  από την οποία υδρευόταν ο στρατός του. Σχετική αναφορά κάνει ο Παυσανίας στα Αρκαδικά του.