Στηλες - Ει εσεις οι απ' εξω

"Αγία Σοφία" μέχρι Τούνη, ένα.."κλικ" δρόμος!

H πλειοψηφία των Ελλήνων ανδρών, κυρίως, έμαθε την Ιωάννα Τούνη και συνεχίζει να αγνοεί την ιστορία της "Αγίας Σοφίας"..

Το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του διαδικτύου, πέρα από την "ταχύτητα" διάδοσης των πληροφοριών και τον τεράστιο όγκο των δεδομένων που διακινούνται, είναι πως δεν "επιβάλλει" καμία αξιολόγηση περιεχομένου.

Αυτό γίνεται από ανθρώπους- ή και "bots"..- που έχουν αναλάβει το ρόλο "διαμεσολαβητή" μεταξύ των διαδικτυακών media και των καταναλωτών της πληροφορίας. Κάποιες φορές, στα λεγόμενα "σοβαρά" ΜΜΕ, η εργασία αυτή γίνεται σύμφωνα με τους δημοσιογραφικούς, "κλασσικούς" κανόνες ιεράρχησης των ειδήσεων, όπως στις εφημερίδες, τηρουμένων πάντα των αναλογιών.

Ωστόσο, είναι πλέον δεδομένο πως η "είδηση" έχει αλλάξει "περιεχόμενο", σε συμβολικό αλλά και πρακτικό επίπεδο. Η κυριαρχία του διαδικτύου, που γίνεται ολοένα και πιο "σαρωτική", "υποχρεώνει" τους διαχειριστές της "ημερήσιας διάταξης" να εστιάζουν περισσότερο σε "ειδήσεις" που εμφανίζουν μεγαλύτερο.."εικονοκλαστικό" ενδιαφέρον και σαφώς μικρότερες απαιτήσεις ανάλυσης. Οι πρώτες αποτελούν πιο "δυναμικό" προϊόν και, σίγουρα, δεν "σπαταλούν" το χρόνο των καταναλωτών, ούτε είναι "δύσπεπτη" τροφή.

"Αγία Σοφία" και "Ιωάννα Τούνη"

Η υπόθεση της μετατροπής του Βυζαντινού μνημείου σε "τζαμί" από την Τουρκική Κυβέρνηση, εφόσον αντιμετωπιστεί δεοντολογικά και όχι μισαλλόδοξα- δηλαδή, χωρίς ρατσιστικές, φιλοπόλεμες "κραυγές" μέσω τηλεοπτικών "παραθύρων" και πληκτρολογίων-, είναι μια πολύ σημαντική, κυρίως σε συμβολικό αλλά και γεωπολιτικό επίπεδο, υπόθεση, που δεν είναι δυνατό να παρουσιαστεί επαρκώς μέσα σε λίγες γραμμές, δυο φωτογραφίες και ένα βίντεο.

Αν δε αποπειραθεί κανείς να την προσεγγίσει και από ιστορική σκοπιά, θα πρέπει να κάνει.."αφιέρωμα". Αντίθετα, η υπόθεση της πρώην παίκτριας τηλεπαιχνιδιού, είναι σαφής και εύκολο να παρουσιαστεί σε "πέντε γραμμές"..Αρκεί να υπάρχουν πολλές φωτογραφίες και βίντεο.

Παράλληλα, και στις δυο περιπτώσεις δίνεται η δυνατότητα για τον Έλληνα καταναλωτή να επιδοθεί στο αγαπημένο του "σπορ": Τον διχασμό και το ανάλογο "ξεκατίνιασμα" μέσω διαδικτύου. Φυσικά, δεν χρειάζεται καν να σας αναφέρουμε ποια από τις δυο περιπτώσεις συγκεντρώνει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Το "φαινόμενο" αυτό δεν είναι νέο, προϋπήρχε της έλευσης του διαδικτύου στην καθημερινότητά μας.

Οπωσδήποτε, όμως, επιτάθηκε τόσο τα τελευταία χρόνιο που, ήδη, όποιος δεν γνωρίζει- ή δεν γνώριζε, μάλλον..- ποια είναι η Ιωάννα Τούνη αλλά, την ίδια στιγμή, γνωρίζει επί ποίου Βυζαντινού Αυτοκράτορα χτίστηκε η "Αγία Σοφία", χωρίς να πάρει την βοήθεια του.."Google", προφανώς και αντιμετωπίζεται ως ένας "δεινόσαυρος" ή, ακόμα χειρότερα, ως ένας "ελιτιστής διανοούμενος", παλαιάς κοπής..

Σχόλια

Το Arcadia938.gr σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμα μη δημοσίευσης υβριστικών, συκοφαντικών, ρατσιστικών σχολίων και διαφημίσεων, καθώς αντιβαίνουν στις διατάξεις την κείμενης νομοθεσίας. Τα σχόλια απηχούν αποκλειστικά προσωπικές απόψεις αναγνωστών.